Fanpackage voor finale Gymkhana GRID @ Santa Pod (27/28 okt)

Draag je het team van Bas Koeten Racing een warm hart toe en wil je een bijdrage leveren aan de deelname van het team aan de finale van Gymkhana GRID op Santa Pod Raceway (27/28 okt)? Doneer dan jouw bijdrage. Het principe is simpel: vele kleine sponsors (jullie dus!) kunnen samen voldoende budget bij elkaar brengen om onze deelname mogelijk te maken. Toch?!? Help ons mee om het tegen Ken Block op te nemen eind oktober!

LEES DE AANKONDIGING VOOR DE FINALE >>

Drie mogelijkheden:

  • Voor 10 euro staat jouw paspoortfoto (3 * 3,5 cm) op de auto. Je naam wordt vermeld op Facebook.
  • Voor 50 euro staat jouw foto of logo (100 cm2) op de auto én je bent uitgenodigd voor de afterparty.
  • Of laat ons weten welke andere bijdrage jij kunt leveren.

 

Bijdrage voldoen:

Je kunt je bijdrage overmaken op rekening 1288.61.746 t.n.v. Bas Koeten Racing, óf overhandig het aan één van de teamleden.

Korting:

Als je een tweede persoon aanmeldt, krijg je bovendien 25% korting op jouw eigen bijdrage!

Sponsorpakketten_Gymkhana_GRID_-_Santa_Pod_-_Particulier_-_600_pixels

Hopelijk kunnen we op genoeg hulp rekenen en kunnen we op korte termijn onze deelname bevestigen.

Alvast bedankt voor jullie hulp namens het team van Bas Koeten Racing!

CONTACT >>

Sponsormogelijkheden voor bedrijven voor Gymkhana GRID @ Santa Pod (27/28 okt)

Op 16 september behaalde Bas Koeten Racing op Circuit Park Zandvoort de felbegeerde finaleplaats voor de Gymkhana GRID finale op Santa Pod Raceway in Engeland. Deze finale vindt plaats op 27/28 oktober met als ultieme publiekstrekkers niemand minder dan Gymkhana goeroes Ken Block en Vaughn Gittin Jr.

Wat is Gymkhana GRID?

Gymkhana GRID houdt in dat de coureurs met hun geprepareerde auto’s driftend een vastgesteld parcours afleggen waarbij de snelste tijd telt. Zowel behendigheid als snelheid zijn van doorslaggevend belang. Hierbij wordt middels een shootout competitie bepaald wie doorgaat naar de volgende ronde. Met z’n viral video’s trok Ken Block al meer dan 160 miljoen kijkers en maakte Gymkhana zodoende mateloos populair.

Creatieve flitsactie

Om deelname aan de finale van ‘Gymkhana GRID – The European Gauntlet’ te realiseren, is Bas Koeten Racing afhankelijk van financiële ondersteuning van partners. Hiertoe heeft het team een creatieve flitsactie met sponsormogelijkhedenvoor bedrijven voor de Gymkhana GRID op touw gezet met een bijzonder lage drempel. Om de campagne nóg groter te maken, worden momenteel gesprekken gevoerd met potentiële mediapartners. In de onderstaande afbeelding zijn de sponsorpakketten beschreven. Voor ieder wat wils! We zetten laag en breed in om zodoende met veel sponsors het benodigde budget bij elkaar te verzamelen. Met jullie hulp móét dit lukken.

Sponsorpakketten_Gymkhana_GRID_-_Santa_Pod_-_Bedrijven_-_600_pixels

Aanmelden:

Aanmelden kan op twee manieren:

  • Neem contact op met Bas Koeten Racing
  • Download het retourformulier en stuur het per post op (klik hier >>).

 

Korting:

Meld een tweede sponsor aan en krijg zelf 20% korting op je bijdrage! Zo bereiken we nóg sneller ons gezamenlijke doel.

Namens het team van Bas Koeten Racing alvast bedankt voor jouw bijdrage!

Finale van Gymkhana GRID – The European Gauntlet

Op 16 september vond de Hollandse editie van Gymkhana GRID plaats. Op de paddock van Circuit Park Zandvoort namen de piloten het tegen elkaar op. De doelstelling van Bas Koeten Racing werd ruimschoots behaald: een dubbel podium was het eindresultaat. Hiermee werd bovendien deelname aan de Europese finale in Engeland ook bereikt. Deze wordt gehouden op 27 en 28 oktober op Santa Pod Raceway in Engeland tijdens het enorme Flame & Thunder evenement aldaar. Ook Gymkhana goeroes Ken Block en Vaughn Gittin Jr. zijn aanwezig in Engeland voor het afsluitende Gymkhana GRID evenement.

Gymkhana_Grid_-_Zandvoort_-_Bas_Koeten_Racing_-_046

 

Gymkhana is een Engels woord dat van een Hindoestaans woord is afgeleid. Het is een verzamelnaam voor spellen of behendigheidsparcoursen die op tijd worden afgelegd. In de paardensport wordt deze discipline al lange tijd uitgevoerd, maar enkele jaren geleden introduceerde Ken Block het in de autosport. Gymkhana GRID houdt in dat de coureurs een vastgesteld parcours afleggen waarbij de snelste tijd telt. Zowel behendigheid als snelheid zijn van doorslaggevend belang. Hierbij wordt opnieuw middels een shootout competitie bepaald wie doorgaat naar de volgende ronde.

Gymkhana_Grid_-_Zandvoort_-_Bas_Koeten_Racing_-_063

 

Anderhalf jaar geleden, in december 2010, stond Bas Koeten Racing aan de start van één van de meest spectaculaire evenementen uit de historie van het team. Het team was als enige Europese team uitgenodigd om met de Nissan 350Z FlexFuel deel te nemen aan de eerste Gymkhana GRID competitie tijdens de Ken Block Invitational in Los Angeles. In samenwerking met onder meer biobrandstofproducent BioMCN en GUTTS werd deelname gerealiseerd op de Toyota Motor Speedway en de groen/witte Nissan ging op transport naar Amerika. Coureur van dienst was niemand minder dan supertalent Kevin Abbring, sinds begin dit jaar voorzien van een contract bij Volkswagen Motorsport. In Los Angeles verraste Abbring iedereen door via een shootout competitie uiteindelijk met de BioMCN Nissan als derde te eindigen met ‘slechts’ 300 PK tegen vele kanonnen met ruim 500 PK.

Eerder dit jaar kondigden de organisatoren van het geslaagde evenement in Los Angeles een Europese serie van Gymkhana GRID aan. Één van de locaties bleek Circuit Park Zandvoort te zijn. Ogenblikkelijk werd contact gelegd tussen organisator en team om hernieuwde deelname te beklinken. Doelstelling was uiteraard verdediging van de podiumklassering uit 2010. Vanwege contractsverplichtingen met Volkswagen mocht Kevin Abbring dit niet eigenhandig doen, dus ging Bas Koeten Racing de strijd aan met Timo van der Marel. Net als Abbring maakt Van der Marel deel uit van de prestigieuze FIA Academy waarbij jong rallytalent wordt opgeleid volgens een uitgekiend programma. De tweede auto werd ingezet met Jurian van Ruiten achter het stuur, een coureur die teert op jarenlange ervaring op zowel het circuit en de rallypaden. Daarnaast is Van Ruiten af en toe zelfs actief als stuntman in films en commercials. Zowel Timo van der Marel als Jurian van Ruiten wisten het podium te behalen door als tweede en derde, achter winnaar Lars Verbraeken in een BMW, te eindigen. Hiermee werd deelname aan de Europese finale in Engeland veilig gesteld. Deze vindt op 27 en 28 oktober plaats op Santa Pod Raceway in Engeland tijdens het enorme Flame & Thunder evenement aldaar. Gymkhana goeroes Ken Block en Vaughn Gittin Jr. zijn aanwezig in Engeland voor het finaleweekend van Gymkhana GRID.

Zelf racen op Circuit Park Zandvoort mét intensieve begeleiding

Wil je zelf racen op Circuit Park Zandvoort? Op 10 oktober biedt Bas Koeten Racing de mogelijkheid om onder 1-op-1 begeleiding zelf te racen. Er kan circuittraining en/of drifttraining gevolgd worden. Hieronder vijf standaardpakketten die elk met extra sessies kunnen worden uitgebreid.

Neem contact op met Jelle Koeten voor aanmelding of meer informatie.

 

Bas Koeten Racing lanceert ultieme promotiecampagne groene brandstof

Met een serie unieke autosportevenementen in het vooruitzicht lanceert Bas Koeten Racing de grootste promotiecampagne omtrent het gebruik van duurzame brandstoffen die het team tot nog toe uitvoerde. Hoofdrolspelers zijn twee ‘groene’ Nissans 350Z FlexFuel. Productie wordt verzorgd door een fraaie line-up aan coureurs. Regie is in handen van het team van Bas Koeten Racing. Locaties zijn achtereenvolgens Rotterdam, Zandvoort en Hellendoorn.

In Rotterdam wordt het honderdduizenden koppen tellende publiek op 26 augustus getrakteerd op een fraaie driftshow tijdens City Racing Rotterdam. In Zandvoort wordt op 16 september deelgenomen aan Ken Block’s Gymkhana Grid competitie, een exclusieve herhaling van de stunt met de BioMCN Nissan anderhalf jaar geleden in Los Angeles. In Hellendoorn wordt gestreden in de vijfde wedstrijd van de BioMCN 350Z Challenge. Beide Nissans lopen op de pas geïntroduceerde GEM-Fuel waarmee opnieuw de voortrekkersrol van de partners wordt benadrukt.

PARTICIPEREN >>

Rookgordijn tijdens City Racing Rotterdam

Al voor het derde opeenvolgende jaar zijn de ‘groene’ Nissans 350Z FlexFuel onderdeel van één van de grootste evenementen van Nederland: City Racing Rotterdam. Jaarlijks komen enkele honderdduizenden racefans naar het centrum van Rotterdam voor een enerverende demonstratie van vrijwel alle autosportdisciplines, uiteraard aangevoerd door de Formule 1 auto’s. Dit jaar staat landgenoot Giede van der Garde aan de start met zijn Caterham F1. Ook Mercedes AMG Formule 1 geeft acte de presence in de binnenstad van Rotterdam. Bas Koeten Racing is al vanaf het eerste jaar een vaste waarde in het programma en heeft al vele demonstraties uitgevoerd.

Vorig jaar nog verzorgde het team, met rijders Jur van Ruiten en Bas Koeten, de persstunt voor dit evenement. Hierbij gaf het duo een driftshow weg op een ponton van Smit Internationale dat in de Rotterdamse Waalhaven lag. Twee weken geleden bleek dat niemand minder dan WRC-coureur en stuntrijder Ken Block dit voorbeeld had gevolgd. In zijn nieuwste YouTube hit GymkhanaFIVE is een stunt op een drijvend ponton in San Fransisco opgenomen. Op 26 augustus zullen Jur van Ruiten en een nog aan te kondigen rijder de Rotterdamse binnenstad in de rook zetten met de Nissans 350Z tijdens een dubbele demonstratie.

Verdediging podiumplaats Gymkhana Grid

Anderhalf jaar geleden, in december 2010, stond Bas Koeten Racing aan de start van één van de meest spectaculaire evenementen uit de historie van het team. Het team was als enige Europese team uitgenodigd om met de Nissan 350Z FlexFuel deel te nemen aan de eerste Gymkhana Grid competitie tijdens de Ken Block Invitational in Los Angeles (zie de foto’s). In samenwerking met onder meer biobrandstofproducent BioMCN en GUTTS werd deelname gerealiseerd op de Toyota Motor Speedway en de groen/witte Nissan ging op transport naar Amerika. Coureur van dienst was niemand minder dan supertalent Kevin Abbring, sinds begin dit jaar voorzien van een contract bij Volkswagen Motorsport. In Los Angeles verraste Abbring iedereen door via een shootout competitie uiteindelijk met de BioMCN Nissan als derde te eindigen met ‘slechts’ 300 PK tegen vele kanonnen met ruim 500 PK.

Eerder dit jaar kondigde de organisatoren van het geslaagde evenement in Los Angeles een Europese serie van Gymkhana Grid aan. Één van de locaties bleek Circuit Park Zandvoort te zijn. Ogenblikkelijk werd contact gelegd tussen organisator en team om hernieuwde deelname te beklinken. Doelstelling is uiteraard verdediging van de podiumklassering uit 2010. Vanwege contractsverplichtingen met Volkswagen mag Kevin Abbring dit niet eigenhandig doen, dus gaat Bas Koeten Racing de strijd aan metTimo van der Marel.

Net als Abbring maakt Van der Marel deel uit van de prestigieuze FIA Academy waarbij jong rallytalent wordt opgeleid volgens een uitgekiend programma. Op 16 september vindt de Hollandse editie vanGymkhana Grid plaats. Op de paddock van Circuit Park Zandvoort leggen de coureurs een vastgesteld parcours af waarbij de snelste tijd telt. Zowel behendigheid als snelheid zijn van doorslaggevend belang. Hierbij wordt opnieuw middels een shootout competitie bepaald welke piloot het eind 2012 in Engeland tegen Gymkhana Master Ken Block himself mag opnemen in de finale.

Dwars in de Hellendoorn Rally

Het echte competitie-element in dit 350Z-drieluik is de Hellendoorn Rally. Deze vindt plaats op vrijdag 21 en zaterdag 22 september, een kleine week na Gymkhana Grid. In 2010 was het nog de legendarische Zweedse rallyrijder Stig Andervang die met navigatiegoeroe André Schoonenwolf aan zijn zijde de overige deelnemers op grote afstand reed in de BioMCN Nissan 350Z nadat Edward Goossens van GUTTS Andervang wist vast te leggen. Jur van Ruiten en een nader aan te kondigen rijder zullen de twee Nissans uit de renstal van Bas Koeten Racing bemannen. De BioMCN Nissan 350Z Challenge is in enkele jaren tijd uitgegroeid tot een groot startveld met identieke auto’s. De auto’s zijn bijzonder populair bij rijders, teams en publiek vanwege het uiterlijk, de prestaties, het geluid en de mogelijkheid om enorm dwars te gaan met deze auto’s. Spektakel is dan ook elke keer weer gegarandeerd met de aanwezigheid van deze auto’s.

Grootse promotiecampagne mét rallyclinic

Om deelname aan deze evenementen mogelijk te maken, zijn het team en haar rijders afhankelijk van ondersteuning vanuit het bedrijfsleven. Partijen die hun naam tijdens een twee maanden durende, autosportieve campagne willen verbinden aan een op-en-top gemotiveerd team en haar rijders, zoekend naar mogelijkheden tot verduurzaming van de sport, zijn van harte uitgenodigd te participeren. Hiertoe heeft het team een groots plan opgezet. Uiteraard is exposure op de auto’s gegarandeerd tijdens publieksevenement City Racing in Rotterdam, stuntprogramma Gymkhana Grid op Circuit Park Zandvoort en de competitie tijdens de Hellendoorn Rally. Daarnaast kan men rekenen op naamsvermelding in alle uitingen omtrent deze evenementen in zowel geschreven als digitale media. Uitgebreide foto- en filmservice maken ook deel uit van het pakket.

Om de participatie nóg aantrekkelijker te maken, is deelname aan een eendaagse rallyclinicopgenomen in de campagne. Dit schept de unieke mogelijkheid om in een professionele omgeving van dichtbij kennis te maken met de rallysport. Deelnemers nemen op een uitdagend parcours zelf plaats achter het stuur van de rallyauto’s en krijgen 1-op-1 instructie van ervaren rijders.

Op de website van Bas Koeten Racing vindt u de mogelijkheden tot participatie in deze unieke campagne die zonder twijfel veel teweeg zal brengen en autosportief Nederland.

PARTICIPEREN >>

Participatie in ultieme promotiecampagne groene brandstof – mét rallyclinic

In juli 2012 kondigt het team van Bas Koeten Racing de grootste promotiecampagne omtrent het gebruik van duurzame brandstoffen die het team tot nog toe uitvoerde aan. Drie evenementen plus een rallyclinic staan op het programma:

– City Racing Rotterdam: 26 augustus
– Gymkhana Grid – Circuit Park Zandvoort: 16 september
– Hellendoorn Rally: 21/22 september

– Rallyclinic: Datum in overleg

Om deelname aan deze evenementen mogelijk te maken, zijn het team en haar rijders afhankelijk van ondersteuning vanuit het bedrijfsleven. Partijen die hun naam tijdens een twee maanden durende, autosportieve campagne willen verbinden aan een op-en-top gemotiveerd team en haar rijders, zoekend naar mogelijkheden tot verduurzaming van de sport, zijn van harte uitgenodigd te participeren. Hiertoe heeft het team een groots plan opgezet.

Uiteraard is exposure op de auto’s gegarandeerd tijdens publieksevenement City Racing in Rotterdam, stuntprogramma Gymkhana Grid op Circuit Park Zandvoort en de competitie tijdens de Hellendoorn Rally. Daarnaast kan men rekenen op naamsvermelding in alle uitingen omtrent deze evenementen in zowel geschreven als digitale media. Uitgebreide foto- en filmservice maken ook deel uit van het pakket.

Om de participatie nóg aantrekkelijker te maken, is deelname aan een eendaagse rallyclinic opgenomen in de campagne. Dit schept de unieke mogelijkheid om in een professionele omgeving van dichtbij kennis te maken met de rallysport. Deelnemers nemen op een uitdagend parcours zelf plaats achter het stuur van de rallyauto’s en krijgen 1-op-1 instructie van ervaren rijders.

Sponsorpakket_-_600_pixels

 

Voor het genoemde pakket betaalt u € 1.750 (ex. BTW). Dit is inclusief deelname aan de Rallyclinic voor één persoon.

Neem contact op voor meer informatie.


LEES HIER DE AANKONDIGING OVER DEZE EVENEMENTEN

 

Bas Koeten Racing op 16 juni op Groene Markt Avenhorn

Op zaterdag 16 juni wordt in het Noord-Hollandse Avenhorn opnieuw de Groene Markt georganiseerd. Een flinke hoeveelheid ‘groene’ standhouders is aanwezig bij dit prachtige initiatief. Exposanten zijn te vinden in de categorieën lifestyle, wonen, food, mobiliteit, natuur, attracties, dus voor elk wat wils.

Ook Bas Koeten Racing is aanwezig, evenals partner De Groene Band. Gezamenlijk wordt een prijsvraag gelanceerd waarbij maar liefst 10 winnaars worden uitgekozen. Bas Koeten Racing brengt één van de snelle rallyauto’s mee die op biobrandstof loopt.

Programma

•    Markt open                       10.00 – 16.00 uur
•    Officiële opening               10.30 uur
•    Optreden Piratenkoor        13.30 – 14.30 (niet continu)
•    Vintage modeshow            11.30 – 12.30 ( 2 x 15 min)
•    Life muziek (akoestisch)    10.00 – 12.00 (niet continu)

Mike Smit bemant een uniek stoeltje bij Bas Koeten Racing

Bijzondere race- en rallyprojecten, daar vind je er wel een paar van bij het Westfriese team van Bas Koeten Racing. Het verhaal van de ondersteuning van Mike Smit is opnieuw uniek en zeker ook indringend. De afgelopen maanden werd achter de schermen hard gewerkt aan de opbouw en preparatie van een aangepaste Renault Clio cupauto voor Mike Smit, vanwege een hoge dwarslaesie grotendeels verlamd. De uiterst gedreven en gepassioneerde coureur maakte vorige week zijn lang gekoesterde racedebuut op Circuit Park Zandvoort.

Mike_Smit_-_04

Racebloed

Met een vader die zijspancoureur, beschikte Smit al bij zijn geboorte over racebloed. Toen hij in 1997 de leeftijd van 25 jaar bereikt had, begon Smit een eigen racecarrière. In de MuZ Skorpion klasse, een standaardklasse van de KNMV, maakte Smit toentertijd zijn debuut. De racecarrière eindigde abrupt vanwege zijn reddingspoging bij een ongeval, bij vele Noord-Hollanders bekend als het ongeval met het doktersgezin dat op de Walingsdijk in Ursem te water raakte, waarbij Smit een hoge dwarslaesie opliep en in een rolstoel belandde. Tijdens zijn revalidatie en ook vandaag de dag nog, doet Smit fanatiek aan rolstoelrugby om fit te blijven.

Bij de pakken neerzitten past niet bij de gedreven man uit Heerhugowaard. In 2010 schreef hij zich dan ook in voor de competitie die Welzorg had gelanceerd waarbij een stoeltje in de Suzuki Swift Cup de hoofdprijs was. Een rolstoeltje wel te verstaan, want er werd gezocht naar een gehandicapte coureur die een aangepaste Swift tot zijn beschikking zou krijgen. Na diverse voorrondes was Mike Smit in oktober 2011 doorgedrongen tot de allesbeslissende finale, maar moest de overwinning laten aan Gerard de Nooij.

Het racebloed kroop waar het niet gaan kon. Smit had al een oplossing voor ogen en met de hulp van velen werd een bijzonder traject ingeslagen. In november en december 2011 was Mike Smit met zijn aangepaste straat-Porsche één van de deelnemers aan de Traditionele Racecursus van Rensportschool Zandvoort. Op de afsluitende cursusdag slaagde hij voor zijn race-examen, werd vervolgens goedgekeurd door een arts waarna de felbegeerde racelicentie werd binnengesleept. Ondertussen had hij contact gehad met Bas Koeten Racing die Smit begeleide bij de aankoop van een Renault Clio Sport 2.0 16V. Smit: “Ik ken de teamleden van Bas Koeten Racing al jaren. Bas heeft 11 jaar terug in het raceteam (Smit Racing Team) van mijn oom Cees Smit in zo’n zelfde Renault Clio geracet, samen met mijn nichtje Natasja Smit. Met de enthousiaste mannen van Bas Koeten Racing wilde ik graag dit avontuur aangaan en ik kreeg direct een positieve reactie van hun kant.”

Specificaties

De specificaties van de ex-Allard Kalff Renault Clio cupauto werden in samenspraak met de coureur en de technici van Bas Koeten Racing begin dit jaar vastgesteld. Met de linkerhand, in een beugel op het stuur geplaatst omdat Smit in beperkte mate kan grijpen omdat kracht deels ontbreekt, wordt de auto bestuurd. Met de rechterhand wordt de duwrem, aan de bovenkant uitgevoerd met draaigas zoals op een motorfiets, bediend. Schakelen doet de rijder met flippers die met de rechter elleboog bediend worden. Een tik naar links betekent opschakelen, een tik naar rechts betekent terugschakelen. Daarnaast beschikt de auto over wegklapbare pedalen en een Click ‘n’ Go koppeling.

Klaar voor de (her)start

Na drie trainingsdagen op Assen en Zandvoort, was de afstelling van alle systemen een feit. Op 12 april legde Smit op een Race Incentivedag van Bas Koeten Racing nog circa 60 snelle rondjes af met, soms nietsvermoedende, passagiers aan zijn zijde. Ook had hij Autovisie-redacteur Thomas Bangma uitgedaagd om een paar vliegende rondes in de oranje-witte Clio af te leggen waarbij Bangma dezelfde systemen moest gebruiken als Smit.

Smit: “Dit jaar ga ik met ondersteuning van onder meer Bas Koeten Racing in mijn Renault Clio deelnemen aan de zogenaamde Auto’s A-divisie van organisator DNRT. Daarmee wil ik graag bij een breder publiek duidelijk maken dat gehandicapten uitstekend kunnen autorijden. Na bijna 16 jaar maakte ik onlangs mijn rentree op het racecircuit, een droom die uitkwam.“ Teameigenaar Bas Koeten: “de gedrevenheid van passie van Mike herkennen wij. Dit geeft alle betrokkenen enorm veel energie om dit project aan te pakken. Samen gaan we er een succes van maken!”

Autoracedebuut

Op 14 april volgde dan het autoracedebuut waar alle betrokkenen maandenlang naar hadden uitgekeken. Na de keuring en inschrijving werd een set nieuwe Toyo banden onder de Renault Clio gemonteerd waarop de eerste racedag zou worden verreden. Smit: “Ik begon de vrije training met de stickers nog op de banden en de eerste keer dat ik door de Hugenholz reed, werd ik al bijna door de achterkant van de auto ingehaald. Even rustig aan beginnen dus. Snelste rondetijd in de vrije training was 2:17 minuten.

Met maar liefst 43 auto’s werd de kwalificatie aangevangen. Mike Smit: “Het was gezellig druk op de baan en ik had een redelijk tempo te pakken. In de Tarzanbocht wilde een rode Peugeot zijn plaatsje terugpakken door mij uit te remmen. Nu remde ik al vrij laat, het ging immers om de kwalificatie, en toch zag ik de Peugeot in m’n spiegels snel dichterbij komen. Ik probeerde de bocht zo ruim mogelijk te maken maar ik wilde ook niet gelijk het grind insturen en jawel: de Peugeot gleed vrolijk tegen mijn rechterzijkant aan. De schade viel gelukkig mee maar omdat mijn rechterachterwiel aanliep besloot ik om de training af te breken en mijn 34e startplaats maar te accepteren.” Ten opzichte van de vrije training was de snelste rondetijd van Mike Smit met twee seconden aangescherpt.

Race 1

Na het doven van het rode licht ging de oranje-witte Renault Clio als een speer van z’n plek. Desondanks viel het niet mee om de auto’s die drie-dik over de baan gingen in te halen. Na een paar rondjes snelheid opbouwen, sprong helaas de zekering van het schakelsysteem en kon Smit alleen nog maar in z’n drie rijden. In de pitstraat werd het euvel snel verholpen waarna Smit zijn weg vervolgde midden in het gevecht om de 10e plek. Smit: “Hier was het een stuk ruimer op de baan en omdat mijn bloed en de olie in de Clio al aardig op temperatuur waren, kon ik het aardig bijbenen. We waren net lekker bezig met z’n allen, toen de paarse vlag gezwaaid werd vanwege een enorm oliespoor in de S-bocht. Na een rondje of vijf slingeren om temperatuur in de banden te houden kregen we de groene vlag en konden we nog drie rondjes knallen voordat de zwart-wit geblokte vlag werd gezwaaid.” Het eindresultaat van de eerste race was vanwege het mankement een 41e plaats met een snelste rondetijd van 2:12 minuten.

Race 2

Vanaf de 21e startrij ving Smit de tweede sprintrace van de dag aan in zijn aangepaste Clio. “Vanaf daar heb je zo ongeveer een verrekijker nodig om lampen te zien maar wederom een goede start en twee coureurs in een Dacia en een BMW waren zo vriendelijk om een gaatje te laten waar mijn Clio precies doorheen paste. Met een redelijke hoge snelheid kwam ik dus op de Tarzanbocht af. Uiteraard schoot ik op koude banden het instuurpunt voorbij wat niet slecht uitkwam aangezien er iemand in een grijze Toyota op de racelijn aan het spinnen was. Hier moesten meerdere mensen voor remmen terwijl ik vrolijk buitenom reed. Geen slecht begin dus,” aldus Smit.

Het veld trok hierna redelijk vlot uit elkaar en geholpen door de snelheid van de Clio begon Smit links en rechts auto’s in te halen. Smit: “Helaas zat er iemand in een zwarte BMW E30 voor me die op het rechte stuk zijn lijn hardnekkig bleef verdedigen. Daardoor moest ik afwachten tot we bij een paar langzamere deelnemers aankwamen voordat ik er tussendoor kon glippen. In de Hugenholzbocht dacht de E30 echter dat hij sneller was en na een vriendschappelijk duwtje op mijn linkerachterwiel reed ik in een keurige drift de Hunserug op. Gelukkig kon ik redelijk snel daarna een witte BMW inhalen zodat ik een buffer tussen mij en de zwarte BMW had. Met al dit spektakel ging de tijd snel en voordat ik het wist, hing het bord voor de laatste ronde al buiten. Voor me waren nog een stuk of vier auto’s met elkaar aan het strijden en daar wilde ik me graag mee bemoeien!”Eindresultaat van deze spannende race was een 22e plaats in een veld van ruim 40 auto’s. Smit had zelfs zijn rondetijd weten te verbeteren tot een bijzonder nette 2:09 minuten. Smit: “In de pits stond er een ontvangstcomité voor me te juichen en de rest van de dag zat ik in een roes alsof ik een Grand Prix gewonnen had.”De volgende race van Mike Smit vindt op 9 mei plaats op het TT-circuit van Assen.

Bas Koeten Racing organiseert Race Incentive op Circuit Park Zandvoort

Jaarlijks organiseert het team van Bas Koeten Racing een Race Incentivedag op Circuit Park Zandvoort. Relaties van het team en haar rijders kunnen zélf proeven aan de autosport tijdens een leuk & leerzaam dagprogramma. Op woensdag 30 mei is Circuit Park Zandvoort het exclusieve domein van Bas Koeten Racing.

Het programma van deze Race Incentivedag bestaat uit een mix van afwisselende onderdelen. Er worden enkele rijvaardigheidsoefeningen, waaronder een rem/uitwijkproef en slalom, verreden met de eigen auto. Daarnaast ervaren de deelnemers het rijden van de ideale lijn op het circuit. Op de paddock wordt een driftplein opgezet waarbij overstuur en onderstuur wordt geoefend met 175 PK sterke, achterwielaangedreven BMWs. Op het circuit zullen de deelnemers zélf plaatsnemen achter het stuur van geprepareerde SEAT Ibiza’s en het hoogtepunt is een ‘flying lap‘ naast een ervaren coureur in één van de raceauto’s van Bas Koeten Racing.De gasten volgen een aantrekkelijk programma waarbij de deelnemers volop in actie gehouden zullen worden. De deelnemers zullen worden onderverdeeld in groepen van maximaal tien personen. Iedere groep heeft een vaste, professionele instructeur. De instructeur is een bekende autocoureur die op een professionele, maar vooral plezierige wijze de gasten zal begeleiden bij de diverse onderdelen. Door met kleine groepen te werken, krijgt elk van de deelnemers veel persoonlijke aandacht en zijn de wachttijden minimaal.

Het programma ziet er als volgt uit:

08:00 uur   Ontvangst + inschrijven deelnemers in hospitality unit van Bas Koeten Racing
09:00 uur   Introductie en theorie door Huub Vermeulen (Rensportschool Zandvoort)
09:40 uur   Voorstellen instructeurs / naar de baan
10:00 uur   Aanvang praktijktraining I  (4 x 35 minuten)
—-
12:30 uur   Lunch buffet in de hospitality unit
—-
13:30 uur   Naar de baan
13:40 uur   Aanvang praktijktraining II  (4 x 35 minuten)
16:00 uur   Aanvang praktijktraining GP Circuit – Alle groepen
17:00 uur   Einde praktijk / borrel en hapjes
17:30 uur   Nabespreking / uitreiking prijzen en certificaten
18:00 uur   Einde Race Incentivedag

Uiteraard wordt ook de inwendige mens niet vergeten. Ontvangst in de hospitality tent vindt plaats met koffie/thee/koek. Halverwege de dag wordt een uitgebreid buffet geserveerd met soep, salade en broodjes. De dag wordt afgesloten met een borrel.

De kosten voor dit dagvullende programma bedragen 325 euro (exclusief BTW) per deelnemer.

Aanmelden voor de incentivedag van 30 mei kan individueel óf in groepsverband. Neem voor meer informatie en aanmeldingen vrijblijvend contact op met Jelle Koeten.

Airbag uit de Nissan 350Z wordt gerecycled tot Air-Bag©

Na de geslaagde introductie van biobrandstoffen in de Nederlandse autosport enkele jaren geleden, kondigde het team van Bas Koeten Racing in augustus 2011 temidden van het Formule 1 geweld bij Bavaria City Racing in Rotterdam een vervolgstap aan in de verduurzaming van haar activiteiten: alle racebanden van het 25 auto’s tellende wagenpark werden vanaf dat moment in samenwerking met De Groene Band gerecycled tot producten zoals rubber bierviltjes, broekriemen, muismatten, tassen en telefoonhoesjes.

Inmiddels zijn al enkele honderden racebanden een nieuw leven begonnen als product dat dagelijks gebruikt wordt. Deze week ontving Bas Koeten Racing een Air-Bag©, een unieke tas die gemaakt is van een gerecyclede airbag uit een Nissan 350Z die door het team is omgebouwd tot rallyauto. Opnieuw een fraai voorbeeld van de succesvolle samenwerking met De Groene Band.

Een unieke tas met een verhaal

Willem Nijhof van De Groene Band leverde deze week de AirBag© af bij Jelle Koeten in het Westfriese Westwoud. Jelle Koeten: “Het omtoveren van een gebruikte airbag tot een trendy artikel laat zien dat recycling ook bijzonder leuk kan zijn. Met dit product draag je een verhaal mee.”

Willem Nijhof licht toe: “Na de inzameling van airbags begint het echte werk: het ontwerpen van de diverse soorten Air-Bag© tassen. Het laten maken van een Air-Bag© naar eigen wens is natuurlijk ook mogelijk. Maar elke Air-Bag© is uniek met de plek van de gaten, stiksels, kleuren en coderingen. Dan gaat een ontwerpster aan de slag om een model te maken, al dan niet voor het produceren van een serie tassen of een individueel ontwerp. Bovendien wordt het basismateriaal verkregen in Nederland en ook de productie vindt hier plaats. Voor Bas Koeten Racing hebben we een Air-Bag© geleverd met ritsen en stiksels in de kleur groen.”

De Groene Band

De Groene Band bemiddelt op het gebied van 100% recycling van autobanden en het aanschaffen van producten van recyclede autobanden. Oude banden worden afgevoerd naar een recyclingbedrijf in Nederland. Dit bedrijf maakt van het vrijgekomen granulaat nieuwe producten. Steeds op zoek naar nieuwe toepassingen kwamen initiatiefnemers Gootjes en Nijhof van De Groene Band op het idee om broekriemen te gaan maken van het granulaat dat opnieuw tot stroken was geperst. Gootjes: “We willen zelfs zo ver gaan om de buckles van de riemen te maken van gerecyclede autowrakken. Ook hebben we inmiddels al andere fashion en gebruikersartikelen in ons aanbod: naast broekriemen worden reeds rubber bierviltjes, muismatten, sleutelhangers en telefoonhoesjes gemaakt. Ook leveren we tassen in diverse uitvoeringen waarbij bij sommige modellen de dragers zijn van gerecyclede autogordels zijn gemaakt.”

Bas Koeten reageert: “Door het gebruik van biobrandstoffen én het recyclen van onze racebanden tonen we aan de we onze sport op de best mogelijke manier uitvoeren. Bovendien hebben we tastbare relatiegeschenken in handen die enorm in de smaak vallen bij onze sponsors en relaties. De Air-Bag© zullen we als gimmick gebruiken om extra aandacht op onze campagne te vestigen.”

Bas Koeten Racing organiseert Race Incentive op Circuit Park Zandvoort

Jaarlijks organiseert het team van Bas Koeten Racing een Race Incentivedag op Circuit Park Zandvoort. Relaties van het team en haar rijders kunnen zélf proeven aan de autosport tijdens een leuk & leerzaam dagprogramma. Op donderdag 12 april is Circuit Park Zandvoort het exclusieve domein van Bas Koeten Racing.

Het programma van deze Race Incentivedag bestaat uit een mix van afwisselende onderdelen. Er worden enkele rijvaardigheidsoefeningen, waaronder een rem/uitwijkproef en slalom, verreden met de eigen auto. Daarnaast ervaren de deelnemers het rijden van de ideale lijn op het circuit. Op de paddock wordt een driftplein opgezet waarbij overstuur en onderstuur wordt geoefend met 175 PK sterke, achterwielaangedreven BMWs. Op het circuit zullen de deelnemers zélf plaatsnemen achter het stuur van geprepareerde SEAT Ibiza’s en het hoogtepunt is een ‘flying lap‘ naast een ervaren coureur in één van de raceauto’s van Bas Koeten Racing.

De gasten volgen een aantrekkelijk programma waarbij de deelnemers volop in actie gehouden zullen worden. De deelnemers zullen worden onderverdeeld in groepen van maximaal tien personen. Iedere groep heeft een vaste, professionele instructeur. De instructeur is een bekende autocoureur die op een professionele, maar vooral plezierige wijze de gasten zal begeleiden bij de diverse onderdelen. Door met kleine groepen te werken, krijgt elk van de deelnemers veel persoonlijke aandacht en zijn de wachttijden minimaal.

 

Het programma ziet er als volgt uit:

08:00 uur   Ontvangst + inschrijven deelnemers in hospitality unit van Bas Koeten Racing
09:00 uur   Introductie en theorie door Huub Vermeulen (Rensportschool Zandvoort)
09:40 uur   Voorstellen instructeurs / naar de baan
10:00 uur   Aanvang praktijktraining I  (4 x 35 minuten)
—-
12:30 uur   Lunch buffet in de hospitality unit
—-
13:30 uur   Naar de baan
13:40 uur   Aanvang praktijktraining II  (4 x 35 minuten)
16:00 uur   Aanvang praktijktraining GP Circuit – Alle groepen
17:00 uur   Einde praktijk / borrel en hapjes
17:30 uur   Nabespreking / uitreiking prijzen en certificaten
18:00 uur   Einde Race Incentivedag

 

Uiteraard wordt ook de inwendige mens niet vergeten. Ontvangst in de hospitality tent vindt plaats met koffie/thee/koek. Halverwege de dag wordt een uitgebreid buffet geserveerd met soep en broodjes. De dag wordt afgesloten met een borrel.De kosten voor dit dagvullende programma bedragen 350 euro (exclusief BTW) per deelnemer.Aanmelden voor de incentivedag van 12 april kan individueel óf in groepsverband. Neem voor meer informatie én aanmeldingen vrijblijvend contact op met Jelle Koeten.