Dubbel podium voor Nissans 350Z FlexFuel bij Gymkhana GRID

Circuit Park Zandvoort vormde afgelopen zondag de vierde en tevens laatste locatie in de voorrondes van de fameuze Gymkhana GRID competitie. Na edities in Frankrijk, Engeland en Duitsland sloot het rondreizend Monster Energy circus de Europese tour af in de Hollandse duinen. Het team van Bas Koeten Racing, anderhalf jaar geleden als enige Europese deelnemer aanwezig bij de allereerste editie van Gymkhana GRID in Los Angeles, verscheen in Zandvoort aan de start met twee Nissans 350Z FlexFuel. Coureurs Timo van der Marel, talent in de FIA Academy, en Jur van Ruiten, ervaren circuit- en rallycoureur, bestuurden de 300 PK sterke FlexFuel auto’s. Beide auto’s werden tijdens dit evenement voortgestuwd door GEM-Fuel, een mix van Gasoline, Bio-Ethanol en Bio-Methanol. Een dubbel podium voor de 350Zs was de vooraf gedroomde eindscore voor het team van Bas Koeten Racing.

Gymkhana_Grid_-_Zandvoort_-_Bas_Koeten_Racing_-_046

Gymkhana is een Engels woord dat van een Hindoestaans woord is afgeleid. Het is een verzamelnaam voor spellen of behendigheidsparcoursen die op tijd worden afgelegd. In de paardensport wordt deze discipline al lange tijd uitgevoerd, maar enkele jaren geleden introduceerde Ken Block het in de autosport. Vijf Gymkhana films heeft Ken Block inmiddels op z’n naam staan, bekeken door meer dan 160 miljoen kijkers op YouTube. Vanwege de enorme populariteit werd in december 2010 de eerste Gymkhana GRID competitie gehouden in Los Angeles. In Amerika was Bas Koeten Racing erbij met de BioMCN Nissan 350Z, bestuurd door Kevin Abbring. Dit jonge rallytalent wist toentertijd de Nissan naar de derde plaats te rijden in een bijzonder sterk startveld. Bij de Gymkhana GRID competitie strijden twee deelnemers tegen elkaar op een identiek, maar gespiegeld parcours. Met verplichte drifts en donuts is het een race tegen de klok én tegen elkaar.

Gymkhana_Grid_-_Zandvoort_-_Bas_Koeten_Racing_-_063

 

In de kwalificaties op het ruwe asfalt van Circuit Park Zandvoort lieten de deelnemers reeds zien enorm aan elkaar gewaagd te zijn. Het tijdsverschil tussen de nummer 1 en 3 bedroeg slechts één seconde. De Nissan 350Z FlexFuel piloten van Bas Koeten Racing klasseerden zich op de plaatsen 3 en 4, achter de 600 PK sterke Falken BMW M3 van Lars Verbraeken en de kanariegele Nissan Ps13 van Jerome Vassia. Hiermee werd al een serieus visitekaartje afgeleverd.

16 gretige ‘Hoonigans’* drongen na de kwalificities door tot de shootout finale waarbij elk duo twee runs op het gespiegelde parcours tegen elkaar moest afleggen. De gecombineerde tijd bepaalde de uitslag van deze head-to-head competitie. Na twee succesvolle rondes wisten Timo van der Marel en Jur van Ruiten zich bij de laatste vier deelnemers te klasseren. Jur van Ruiten kwam vervolgens uit in de eerste halve finale en moest het opnemen tegen de snelste man van de kwalificaties: Lars Verbraeken in de Falken BMW M3. Van Ruiten moest een agressieve rijstijl toepassen om Verbraeken te kunnen verschalken, maar moest in beide runs het onderspit delven. Timo van der Marel versloeg in zijn halve finale met overmacht de BMW van Tim Meertens en drong zodoende door tot de finale.

Na de halve finales was het team van Bas Koeten Racing al verzekerd van één podiumplaats, maar in de verliezersfinale was Jur van Ruiten zijn opponent Tim Meertens te snel af. Daarmee verzekerde Van Ruiten zich van de derde plaats in de shootout competitie en dus de tweede podiumplaats voor Bas Koeten Racing. Daarna waren alle ogen gericht op de finale tussen Van der Marel in de wit/groene BioMCN Nissan 350Z FlexFuel en Lars Verbraeken in de Falken BMW M3. Net als Van Ruiten moest Van der Marel een alles-of-niets poging doen om de rappe BMW te kunnen aftroeven, maar in beide heats kwam Van der Marel net tekort, met name rechtelijnsnelheid, ten opzichte van de ervaren drifter Verbraeken.

Deelname van de Nissans 350Z FlexFuel werd mede mogelijk gemaakt door BioMCN, Toprek Rigging, Van Wees Oil, Tocat Catering en YMOR.

Eindresultaat van de Hollandse editie van Gymkhana GRID was hiermee een gedroomd dubbel podium voor het team van Bas Koeten Racing. Hiermee werd bovendien deelname aan de Europese finale in Engeland ook bereikt. Deze wordt gehouden op 27 en 28 oktober op Santa Pod in Engeland tijdens het enorme Flame & Thunder evenement aldaar. Ook Gymkhana goeroes Ken Block en Vaughn Gittin Jr. zijn aanwezig in Engeland voor het afsluitende Gymkhana GRID evenement.

* Hoonigan: “A person who operates a motor vehicle in an aggressive and unorthodox manner, consisting of, but not limited to, drifting, burnouts, doughnuts as well as acts of automotive aeronautics. One who hoons.”

Bas Koeten Racing verdedigt podiumplaats Gymkhana Grid

Anderhalf jaar geleden, in december 2010, stond Bas Koeten Racing aan de start van één van de meest spectaculaire evenementen uit de historie van het team. Het team was als enige Europese team uitgenodigd om met de Nissan 350Z FlexFuel deel te nemen aan de eerste Gymkhana Grid competitie tijdens de Ken Block Invitational in Los Angeles. In samenwerking met onder meer biobrandstofproducent BioMCN en GUTTS werd deelname gerealiseerd op de Toyota Motor Speedway en de groen/witte Nissan ging op transport naar Amerika.

Coureur van dienst was niemand minder dan supertalent Kevin Abbring, sinds begin dit jaar voorzien van een felbegeerd contract bij Volkswagen Motorsport. In Los Angeles verraste Abbring iedereen door via een shootout competitie uiteindelijk met de BioMCN Nissan als derde te eindigen met ‘slechts’ 300 PK tegen vele kanonnen met ruim 500 PK. Op zondag 16 september gaat het team met twee Nissans de in 2010 in Los Angeles behaalde podiumplaats verdedigen op Circuit Park Zandvoort tijdens de eerste Nederlandse editie van Gymkhana Grid. Onze deelname aan Gymkhana Grid wordt mede mogelijk gemaakt door YMOR, DMACK Tyres, BioMCN, Jacobs Reclame, Van Wees Oil en Tocat Catering.

Gymkhana Grid racetrack

Gymkhana in Nederland!

Eerder dit jaar kondigden de organisatoren van het geslaagde evenement in Los Angeles een Europese serie van Gymkhana Grid aan. Eén van de locaties bleek Circuit Park Zandvoort te zijn. Ogenblikkelijk werd door Bas Koeten Racing contact gelegd tussen organisator en team om hernieuwde deelname te beklinken. Doelstelling is uiteraard verdediging van de podiumklassering uit 2010. Vanwege contractsverplichtingen met Volkswagen mag Kevin Abbring dit niet eigenhandig doen, dus gaat Bas Koeten Racing de strijd aan met Timo van der Marel. Net als Abbring maakt Van der Marel deel uit van de prestigieuze FIA Academy waarbij jong rallytalent wordt opgeleid volgens een uitgekiend programma.


Naast Timo van der Marel komt Jur van Ruiten in actie. Van Ruiten teert op een lange racecarrière, maar maakte enkele jaren geleden de overstap naar de rallysport. Samen met zijn vaste navigator Wim Koeten komt Van Ruiten sinds 2011 uit in een Nissan 350Z FlexFuel. Voor de persstunt van City Racing werden in 2011 dezelfde twee Nissans 350Z ingezet in de Rotterdamse haven (zie de foto’s). Coureurs Bas Koeten en Jur van Ruiten overwonnen hun vrees en gaven op een drijvend ponton, zonder barrières, een fantastische driftshow weg.

Op 16 september vindt de Hollandse editie van Gymkhana Grid plaats. Op de paddock van Circuit Park Zandvoort leggen de coureurs een vastgesteld parcours af waarbij de snelste tijd telt. Zowel behendigheid als snelheid zijn van doorslaggevend belang. Hierbij wordt opnieuw middels een shootout competitie bepaald welke piloot het eind oktober 2012 in Engeland tegen Gymkhana Master Ken Block himself mag opnemen in de finale.

Nissan 350Z FlexFuel

Enkele jaren geleden werd een prototype Nissan 350Z FlexFuel, geschikt om te rijden op BioMethanol, opgebouwd. Dit project is een samensmelting van belangen die gericht zijn op duurzame innovatie voor personenauto’s door ontwikkeling van aansprekende duurzame autosport initiatieven.Door de ruimte in de regelgeving, door het besluit van de KNAF om M85 als brandstof voor de 350Z Challenge toe te staan én de actieve rol van nieuwe cupsponsor BioMCN, Stichting GUTTS en Bas Koeten Racing ontstond de mogelijkheid om de 350Z Challenge in 2010 te laten starten op bio-methanol. Met deze beslissing heeft de Nederlandse autosport in de vorm van de 350Z Challenge een inspirerend initiatief dat laat zien dat de autosport een leidende rol kan nemen in de ontwikkeling van duurzame innovaties.

Gymkhana_Grid_-_2_-_Ken_Block_meets_the_Crew

De technologie is bewezen robuust, levert meer vermogen én reduceert de totale CO2 uitstoot met zo’n 70% en heeft de deelnemers van de Nissan 350Z Challenge overtuigend doen kiezen voor de FlexFuel technologie. Sinds begin 2012 rijden de deelnemers in de BioMCN 350Z Challenge op GEM-Fuel, een blend van Gasoline, Bio-Ethanol en Bio-Methanol.

Onze deelname aan Gymkhana Grid wordt mede mogelijk gemaakt door YMOR, DMACK Tyres, BioMCN, Jacobs Reclame, Van Wees Oil en Tocat Catering.

Monster_Energy_and_Ken_Block_present_Gymkhana_GRID_The_European_Gauntlet_poster_-_600_pixels

Stoelendans bij Bas Koeten Racing voor ELE Rally

Op de eerste twee dagen van de maand juni staat de fameuze ELE Rally op de rallykalender van de BioMCN Nissan 350Z Challenge. Deze omloop betreft de derde krachtmeting van het seizoen voor de circa twaalf equipes in deze populaire rallyklasse. Bij het team van Bas Koeten Racing is ditmaal sprake van een heuse stoelendans: navigator Wim Koeten, normaal gesproken aan de zijde van coureur Jur van Ruiten, neemt ditmaal plaats in de hotseat naast Diter Toprek. Jur van Ruiten, ditmaal niet zelf actief met zijn eigen auto vanwege sponsorperikelen, stapt in naast gelegenheidscoureur Edward Goossens in de bekende groen/witte BioMCN Nissan 350Z.

Equipe Toprek/Koeten

De dit jaar debuterende Diter Toprek heeft de afgelopen weken hard gewerkt aan het verkrijgen van extra ervaring met zijn machtige machine. Daarbij is hij intensief gecoacht door navigator Wim Koeten. Zo reed het duo na de rally van Sulingen (D) ook nog de Vechtdalrally ter voorbereiding op de ELE Rally van komend weekend. Zienderogen groeide het vertrouwen van Diter waardoor het tweetal vol goede moed afreist naar Brabant voor de derde rally van het seizoen.

PLAN34-CSR12_286

Equipe Goossens/VanRuiten

Voorvechter van duurzame auto- en motorsportinitiatieven Edward Goossens, vanaf het begin betrokken bij de succesvolle ontwikkeling en inzet van de BioMCN Nissan 350Z FlexFuel in zowel de rally als de circuitsport, maakt komend weekend zijn gedroomde debuut in de 350Z Challenge. Met de ervaren coureur Jur van Ruiten aan zijn zijde hoopt de voorman van Stichting GUTTS voor spektakel te kunnen zorgen op de Brabantse rallypaden. Onervaren is Edward Goossens, wiens broer Dennis navigeert bij rallynestor Theo van den Berg in eveneens een 350Z, echter niet. Gedurende enkele seizoenen bestuurde Goossens zijn BMW 325i die later werd omgebouwd om te draaien op Bio-Ethanol (E85).

Foto_2_Rally

Technisch team

De vaste technische rallycrew van Bas Koeten Racing, verantwoordelijk voor het onderhoud van in totaal drie Nissans 350Z, staan vrijdag en zaterdag paraat voor de service van de auto’s van de equipes. Voor elk van hen geldt dat de Nissan 350Z geen geheimen meer kent doordat de technici kunnen rekenen op jarenlange ervaring in de rallysport en met de Nissans in het bijzonder. Mike Veldhuisen: “Als technisch team zijn we uitstekend op elkaar ingespeeld. Niet alleen als monteurs onderling, maar ook met de mannen in de auto’s. We hebben aan een half woord genoeg en halen het beste in elkaar naar boven. Hierdoor zijn we al zo vaak succesvol geweest en slagen we er vrijwel altijd in om auto’s aan de finish te brengen, ook als er wel eens een ongeplande schade voorkomt.”

Spannende strijd in de 350Z Challenge

In alle regionen van het 350Z Challenge kampioenschap is het spannend: de talentvolle Kevin Kooijman gaat aan de leiding van het kampioenschap, maar voormalig kampioenen Antoine Biesheuvel en Theo van den Berg azen op terugvordering van de koppositie. Jongeling Mats van den Brand, tijdens de Circuit Short Rally op Circuit Park Zandvoort in februari nog achter het stuur van een BMW van Bas Koeten Racing om ervaring op te doen, maakt tijdens de ELE Rally zijn debuut met een zelf opgebouwde 350Z.

GEM-Fuel

De Nissans 350Z FlexFuel worden tijdens de ELE Rally opnieuw gevoed door GEM-Fuel, een blend van benzine, bio-ethanol en bio-methanol. In dit project zijn belangrijke rollen weggelegd voor cupsponsor BioMCN en GUTTS, platform voor duurzame auto- en motorsport, geleid door Edward Goossens.

Race_Incentivedag_-_Bas__Koeten_Racing_-_52

 

ELE Rally 2012

De ELE Rally wordt als vanouds rond Helmond en Eindhoven verreden en is de eerste van de twee Brabantse klassiekers. Begin juli volgt de tweede klassieker, de Exotic Green Rally in Etten-Leur en omgeving. Totale lengte van de rally bedraagt maar liefst 477,23 km. Er worden 19 klassementsproeven verreden die een gezamenlijke lengte hebben van 182,7 km. 90% van de klassementsproeven wordt op verharde wegen afgelegd, de overige 10% op onverharde wegen.

Het tijdschema van de ELE Rally is als volgt:

Start 1e etappe: Vrijdag 1 juni 19:31 uur (eerste deelnemer)
Finish 1e etappe: Vrijdag 1 juni 23:45 uur

Start 2e etappe: Zaterdag 2 juni 09:31 uur (eerste deelnemer)
Finish 2e etappe: Zaterdag 2 juni 23:45 uur

Teamlid Mike Veldhuisen in KNAF Talent First finale

Teamlid Mike Veldhuisen staat in de finale van de KNAF Talent First. Op woensdag 25 april neemt hij het op tegen 9 andere talenten op het Eurocircuit van Valkenswaard. Hoofdprijs is een jaar lang rally rijden. KNAF Talent First (KTF) is het talentontwikkelingsprogramma van de KNAF dat al jaren op succesvolle wijze jong en ambitieus talent een opstap biedt naar een glansrijke carrière in de autosport. Goede voorbeelden hiervan zijn Hans Weijs Jr. en Kevin Abbring die dit jaar uitkomen voor het fabrieksteam van Volkswagen Motorsport.

Mike is niet het eerste talent uit de Westfriese renstal: Bas Koeten begon zijn carrière als talent van Veronica. Jelle Koeten werd enkele jaren geleden derde bij de Dunlop Drivers Cup. Wim Koeten werd in 2010 tweede bij de Panorama Challenge. Ook KNAF Talent First Bas Schouten leerde de fijne kneepjes van het racevak bij het team uit Westwoud en is heden ten dage succesvol in de Formule Ford.

De eerste selectieronde betrof een uitvoerige motivatiebrief die alle kandidaten moesten insturen naar de nationale autosportbond. Veldhuisen liet hier al blijken over de nodige vaardigheden en ambitie te beschikken. Uit de honderden aanmeldingen werden tweemaal 60 deelnemers geselecteerd die mochten deelnemen aan de tweede voorronde.

Op zaterdag 14 april werd deze tweede voorronde gehouden voor de aanstormende rallytalenten op Circuit Park Zandvoort. De circa 60 deelnemers moesten zich bewijzen op een uitdagende slalomproef met een snelle Nissan Micra. Ook moesten de deelnemers zichzelf presenteren voor een kundige jury. Mike Veldhuisen wist op alle onderdelen zijn visitekaartje af te geven. Uit de grote groep deelnemers kwam de 20-jarige als tweede uit de bus. Van deze groep gingen de vijf beste deelnemers naar de finale. Van de groep die afgelopen week op het Eurocircuit in Valkenswaard hun tweede voorronde volbrachten, gingen eveneens vijf deelnemers naar de finale.

Met negen andere talenten gaat Veldhuisen op woensdag 25 april deelnemen aan de finaledag. Deze wordt gehouden op het Eurocircuit in Valkenswaard. Opnieuw zullen de deelnemers uitgedaagd worden het beste uit zichzelf naar boven te halen. De beste twee deelnemers gaan in een meerdaagse rallycursus mogen de twee onderling uit gaan maken wie een volledig opleidingstraject inclusief begeleiding van KNAF Talent First aangeboden krijgt en vijf (short) rally’s in de Chevrolet Kalos rijdt. Hij of zij maakt het jaar erop kans om plaats te nemen in de Nissan 350Z van het Deltion Rallyteam.

Twee Nissans 350Z in aanval tijdens Tank S Rally

De seizoensopener in de populaire BioMCN Nissan 350Z Challenge is aanstaande. Komende vrijdag en zaterdag strijden maar liefst 10 Nissan-equipes om de felbegeerde punten tijdens de Tank S Rally welke plaatsvindt in de Noordoostpolder, in en rond Emmeloord.

Prachtig affiche tijdens Tank S Rally 2012

De organisatoren van de Tank S Rally hebben een fraaie startlijst samengesteld. Zo rijden er bijna 100 equipes in de Rally en Short Rally tezamen. Daarbij zijn niet de minste auto’s ingeschreven: diverse kampioenskandidaten hebben een WRC ingeschreven om een gooi te doen naar de podiumplaatsen die op zaterdagavond verdeeld zullen worden.

Het team van Bas Koeten Racing heeft twee equipes ingeschreven met hun Nissans 350Z: nieuwkomer Diter Toprek zal zijn auto over de proeven jagen, bijgestaan door Alex Eisenberg. Daarnaast vormen Jur van Ruiten en Wim Koeten opnieuw een duo op de rallypaden. Met hun bolides maken ze deel uit van de groenste merkenklasse van Nederland.

PLAN34-CSR12_286

Vrijdagavond om 19:01 uur gaat de eerste deelnemer van start. Tegen middernacht finisht de eerste wedstrijddag. Zaterdagochtend vervolgen de teams hun weg rond 10:00 uur om vervolgens opnieuw pas tegen middernacht het finishpodium over te rijden.

TIJDSCHEMA TANK S RALLY >>

DEELNEMERSLIJST TANK S RALLY >>

Populaire klasse

Al drie jaar lang strijden de deelnemers in de BioMCN 350Z Challenge mee in het Nederlandse rally kampioenschap, een strijd die meer en meer kanshebbers kent en die vaak sportieve gevechten kent. Vorig jaar nog eindigde de BioMCN 350Z Challenge na zeven ontmoetingen in een klinkende zege voor doorgewinterde rallypiloot Theo van den Berg die daarmee na al die jaren liet zien niets van z’n kunnen te hebben ingeboet. Dit jaar lijkt zeker het zwaarste jaar tot nu te worden omdat zich aanvullend op de zeven equipes van vorig jaar nu nog eens 6 teams gemeld hebben voor deelname aan Neerlands welhaast spectaculairste merkencup.

Technische keuring

Zaterdag 3 maart parkeerden de meeste deelnemers aan de BioMCN 350Z Challenge hun bolides in Westwoud alwaar Bas Koeten Racing gastheer waren voor de jaarlijkse technische keuring van de cup. Net als alle andere zaken die geregeld zijn in de rallysport kent ook een merkencup als basis een duidelijk opgesteld reglement. Naast de technische uitvoering en alles wat wel en niet mag, staat er ook dat alle wagens een keer per jaar, voor dat het seizoen aanvangt, door haar technische commissie gecontroleerd dienen te worden. Daarvoor bleek het in Westwoud gelegen prieel van Bas Koeten Racing dit keer de uitgelezen locatie. Waar normaliter vijf man dagelijks aan racewagens sleutelt, was het nu iets drukker omdat alle 350Z Challenge deelnemers er neer gestreken waren. Tussen de handelingen van de technische commissarissen door onderhielden de rijders zich met elkaar en wisselden verhalen en kennis uit. Naast de ’Z’s’ van Dirk Garvelink, Bas Koeten, Antoine Biesheuvel, Gebr. Klippel, Jur van Ruiten, Rene Walraven, het Deltion College en de kampioens-bolide van Theo van den Berg kon men ook een eerste blik werpen op de nieuwe wagens van de instromers dit seizoen.

Technische_keuring_bij_Bas_Koeten_Racing

Uitslagen en uitzending

Tijdens het evenement kunnen fans en toeschouwers de tussenstanden telkens bijhouden. Rallytiming.nl verzorgt deze service voor zowel gebruikers van een PC als bezitters van een smartphone. Op www.rallytiming.nl kan iedereen zijn/haar favoriete equipe volgen en de tussenstanden bijhouden.Op zondag 18 maart vanaf 16.00 uur brengt RallyReport de eerste beelden vanuit Emmeloord, direct na de start van het Formule 1 seizoen.

Kalender BioMCN 350Z Challenge

Het kampioenschap omvat zeven mooie evenementen in Nederland, Belgie en Duitsland. De equipes komen in actie tijdens de volgende evenementen:

  • 16 & 17 maart – Tank S Rally – Emmeloord
  • 5 mei – Rally Sulinger Land – Sulingen/Duitsland
  • 1 & 2 juni – Ele Rally – Helmond
  • 7 juli – Exotic Green Rally – Etten-Leur
  • 8 & 9 september – Omloop van Vlanderen – Roeselaere/Belgie
  • 21 & 22 september – Schutte Informatisering Hellendoorn Rally – Hellendoorn
  • 13 oktober – Veka – Eurol – Auto Altena rally

 

TIJDSCHEMA TANK S RALLY >>

DEELNEMERSLIJST TANK S RALLY >>

Aankondiging Circuit Short Rally 2012

Een jaar geleden was de eerste kruisbestuiving tussen circuitrijden en rallyrijden een feit: de Circuit Short Rally werd februari 2011 voor de eerste maal georganiseerd als aftrap van het rallyseizoen. Dit bijzondere initiatief krijgt op zaterdag 25 februari navolging. Dan wordt de tweede editie van dit evenement gehouden met een keur aan deelnemers. Het team van Bas Koeten Racing is met drie equipes van de partij, allen voortgestuwd door biobrandstof.

Promofilm >>

Inmiddels hebben zich reeds 45 equipes aangemeld hetgeen aangeeft dat het evenement graag door teams aangewend wordt als voorbereiding op het nieuwe seizoen. Van deze 45 equipes zijn er 6 die met een Nissan 350Z FlexFuel aan de start verschijnen. Namens Bas Koeten Racing staan de volgende teams aan de start:

  • Equipe Diter Toprek / Saskia Blijenberg (Nissan)
  • Equipe Bas Koeten / Wim Koeten (Nissan)
  • Equipe Mats van den Brand / Mark van den Brand (BMW)

Voor Diter Toprek is het z’n rallydebuut met de onlangs aangeschafte Nissan 350Z. Voor de gebroeders Koeten is het de eerste keer dat ze samen een auto delen. Ook voor rallytalent Mats van den Brand is de Circuit Short Rally 2012 zijn debuut als coureur. Hij wordt bijgestaan door zijn zeer ervaren vader Mark.

Tijdschema

Starttijd eerste deelnemer:     11:30 uur

Finish eerste deelnemer:        15:20 uur

Plattegrond

De Short Rally is opgebouwd uit twee verschillende klassementsproeven die beide 3 keer afgelegd worden.

Overzichtskaart van klassements proeven >>

Circuit_Short_Rally_2012_-_600_pixels

 

Bezoekersinformatie

De toegang tot de Circuit Short-Rally is gratis: duinen, hoofdtribune en paddock zijn vrij toegankelijk. Ook het Service Park op de Tango Paddock is gratis te bezoeken. Toeschouwers die met de auto komen, kunnen hun auto voor € 10,00 op het circuitterrein (Parking A) parkeren.

Programma Maxxis ScanCovery Trial 2012

Op vrijdag 6 januari gaat de Maxxis ScanCovery Trial 2012 van start. Zestig equipes staan te trappelen om met hun geprepareerde wagens te beginnen aan een loodzware rally naar het noorden van Scandinavië. Fans kunnen de start en finish bijwonen. Deze vindt plaats bij Experience Island. Adres is Baan achter de Plakken 1, Loon op Zand (bij Tilburg).

Bas Koeten zal samen met Mark Steijger als zesde van start gaan. Het duo bestuurt een door Stern ter beschikking gestelde Mercedes, gesponsord door Loading Systems.

Programma

START – Vrijdag 6 januari

10:00h : Aanmelden equipes (start nummers 31 t/m 61)

11:00h : Aanmelden equipes (start nummers 1 t/m 30)

12:00h : Officiële rijders briefing in het drijvend paviljoen

12:30h : Controle persoonlijke- en voertuigdocumenten

13:00h : Drivers Experience (island) proloog programma

14:30h : Op uw plaatsen ! … equipes nemen positie in/bij hun voertuigen

15:00h : Start MSCT 2012

16:00h : Vertrek laatste equipe

FINISH – Zaterdag 14 januari

10:30h : Aanvang feestelijk MSCT2012 finish programma

11:15h : Verwachte aankomst eerste equipes

13:00h : Verwachte aankomst laatste equipes

14:00h : Dankwoorden …

14:30h : MSCT2012 | prijsuitreiking: winnaars (dag) routes (alleen 1e plaats).

14:45h : MSCT2012 | prijsuitreiking: Loading Systems klassementsproef winnaar (alleen 1e plaats).

15:00h : MSCT2012 | prijsuitreiking: Maxxis ScanCoveryTrial 2012 winnaars overall (1e, 2e en 3e plaats).

15:30h : afsluiting MSCT2012